
Subsidie – Samen beslissen over digitale zorg
Subsidie – Samen beslissen over digitale zorg
Digitale of hybride zorg wordt steeds vaker ingezet. Maar het gesprek hierover wordt nog te weinig gevoerd. Daarom is deze week de subsidieronde Implementatie- en opschalingscoaching Samen Beslissen over Digitale Zorg geopend door ZonMw. Het doel van de subsidie is het proces van samen beslissen over digitale of hybride zorg te stimuleren. De subsidie kan gebruikt worden voor het inhuren van een externe coach die, eventueel in samenwerking met een eigen medewerker, aan de slag gaat.
Wat?
In deze ronde kunnen zorgaanbieders (Wlz, Wmo of Zvw), gemeenten en GGD’en maximaal twintigduizend euro subsidie aanvragen voor een project van maximaal een half jaar. Omdat de kennis over digitale of hybride zorg bij zorgmedewerkers vaak kan worden verbreed, is de inzet van externe coaching een voorwaarde.
Hoe kun je de subsidie inzetten?
De subsidie is bedoeld om het gesprek tussen zorgvrager en zorgverlener over digitale zorg te stimuleren.
De subsidie kan gebruikt worden voor:
- Het opstellen van een helder plan om digitale zorg binnen de hele organisatie goed in te richten.
- Het uitwerken van digitale of hybride zorgpaden, met duidelijke afspraken over wanneer en hoe digitale zorg wordt ingezet.
- Het ontwikkelen van trainingen of workshops waarin medewerkers leren hoe ze patiënten of cliënten kunnen helpen bij het kiezen van digitale zorg.
- De zachte kant van implementatietrajecten: hoe zorgen we ervoor dat zorgprofessionals er ook echt mee aan de slag gaan?
Wat kan bureau HHM doen?
Bureau HHM beschikt over een team van experts op het vlak van zorgtechnologie die als externe coaches kunnen fungeren. Daarnaast kunnen wij helpen bij het opstellen van de subsidieaanvraag.
Meer weten?
Neem contact op met één van onze experts zorgtechnologie.
Meer weten over dit project
Neem gerust contact op met onze adviseurs
Kennismaken?
We komen graag met jou en jouw organisatie in gesprek hoe we samen de zorg voor kwetsbare mensen beter kunnen maken.